Vissza

2018. XLIX évfolyam 3-4.

A teljes Szigma 2018 / 3-4. szám egészben letölthető itt.

VERES ZOLTÁN - TARJÁN TAMÁS: A fogyasztói termékválasztás egyéni (agyi) preferenciafüggvénye

A cikk célja, hogy multidiszciplináris forráselőzmények alapján feltárja az attribútumpreferencia-alapú termékválasztási magatartás egyes matematikai következményeit. A mögöttes preferenciák ...

TAKÁCS ANDRÁS - SZÜCS TAMÁS: A valós értékelés tőkepiaci értékítéletre gyakorolt hatása európai nagybankok részvényeinél

Jelen tanulmány a valós értékelés tőkepiaci értékítéletre gyakorolt hatását vizsgálja az európai bankszektorban. A szerzők 20 európai nagybank 2006-2015 időszaki adatai alapján vizsgálják meg az ...

Szigma 2018 / 3-4. szám

A teljes Szigma 2018 / 3-4 szám egészben letölthető itt

KERÉNYI PÉTER: Kakukk-algoritmus tanulási stratégia a megbízó-ügynök modellben

A tanulmányban a Kakukk-algoritmust (Cuckoo Search) követő tanulási stratégia teljesítményét vizsgáljuk a megbízó-ügynök modellben. Felállítunk egy standard megbízó-ügynök keretrendszert, ahol az ...

FOGALMAK, MÓDSZEREK: RÉVÉSZ TAMÁS-KOPPÁNY KRISZTIÁN: A nemzetgazdasági modellekben szereplő mátrixok kétirányú kiigazítási módszereiről

A cikk elsőként vállalkozik a kétirányú mátrix-kiigazítási, vagy más néven peremfeltételes mátrixbecslési probléma hazai szakmai olvasóközönség számára történő, legújabb publikációk eredményeit is ...